پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:59 - 1398/11/16

مدرک 3 نفر از 5 عضو هیئت مدیره این شرکت در حوزه تاریخ، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و آموزش است/

مدیران تامین اجتماعی، ایران خوردو را می سازند/شرکتی نادر با هیئت مدیره نادره/صنعت خودرو جولانگاه سیاسیون است+اسناد

کارگر آنلاین:طبق اعلام رسمی سایت لیزینگ خودرو غدیر، آخرین مجوز فعالیت اعطا شده توسط بانک مرکزی به این شرکت تا پایان سال 1397 است و هیچ اطلاع رسانی دیگری در خصوص تمدید این مجوز در سایت صورت نگرفته است. با توجه به اینکه ایران خودرو در چندین شرکت لیزینگی سهام دار است، ضرورت فعالیت این شرکت خود یکی از موضوعات محل مناقشه است.

به گزارش کارگر آنلاین ، صنعت خودرو حیاط خلوت سیاسیون است» این جمله را بارها از زبان بسیاری از دلسوزان، کارشناسان و مسئولین عالی رتبه کشور شنیده ایم. مصداق این جمله را در بخش های مختلف صنعت می توان یافت. متاسفانه به دلیل ساختار سیاسی دولتی و گاها امنیتی کشور در شرکت های خودروسازی رفت و آمد افراد سیاسی، رابطه سالاری و ... بسیار دیده می شود در صورتی که به جای این افراد باید متخصصان مرتبط حضور یابند.  شرکت لیزینگ خودرو غدیر که یکی از شرکت های زیرمجموعه ایران خودر است، یکی از عینیت های واقعی این جمله می باشد.

 

طبق اعلام رسمی سایت لیزینگ خودرو غدیر، آخرین مجوز فعالیت اعطا شده توسط بانک مرکزی به این شرکت تا پایان سال 1397 است و هیچ اطلاع رسانی دیگری در خصوص تمدید این مجوز در سایت صورت نگرفته است. با توجه به اینکه ایران خودرو در چندین شرکت لیزینگی سهام دار است، ضرورت فعالیت این شرکت خود یکی از موضوعات محل مناقشه است.

 

 

حال فارغ از این موضوع ترکیب هیئت مدیره این شرکت جالب و بسیار خواندنی است. ترکیبی که نه تنها کمترین ارتباطی با ماهیت فعالیت این شرکت دارد بلکه خود اعضای هیئت مدیره قابل توجه می باشد. طبق آخرین سند منتشر شده در کدال که به امضای اعضای هیئت مدیره رسیده است، ترکیب هیئت مدیره به شرح ذیل است:

 

 

 

اولین نکته در خصوص این ترکیب هیئت مدیره تخصص غیرمرتبط افراد است. همان طور که در جدول بالا مشخص است، مدرک 3 نفر از 5 عضو هیئت مدیره این شرکت در حوزه تاریخ، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و آموزش است. نکته دوم حضور عثمان احمدی، نماینده سابق مجلس با مدرک فوق لیسانس تاریخ است.

 

نکته سوم مربوط به حسن صدری است که وی علاوه بر اینکه یکی از مسئولین حق امضا در خصوص اسناد مالی شرکت ایران خودرو است، همزمان در این شرکت این مشغول به فعالیت است.

 

 

نکته چهارم نیز در خصوص نادره رضایی است که از مرداد 1398 در لیزینگ خودرو غدیر مشغول به کار شده است. یک جوان نادری که این روزها حواشی ش کم نیست. انتصاب پرحاشیه نادره رضایی در وزارت رفاه، از طرف محمد شریعتمداری به عنوان مدیرعاملی مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی منصوب شد. طبق اعلام خود شرکت لیزینگ خودرو غدیر سوابق وی اصلا ارتباطی با این شرکت ندارد.

 

 

 

حال با توجه به چنین ترکیب هیئت مدیره ای و فعالیت همزمان چند شرکت تابعه لیزینگی در گروه ایران خودرو، این سوال مطرح است که اساسا فعالیت چنین شرکت هایی در راستای کدام نیاز مبرم فنی، اقتصادی و خودرویی ایران خودرو می باشد؟ آیا فعالیت چنین شرکت هایی که هیئت مدیره آن کمتر ارتباطی با رسالت شرکت دارند، سفارشی است؟

 

باید دید مدیرعامل جوان ایران خودرو که مدعی اصلاحات اساسی در ایران خودرو است در خصوص این شرکت چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

هرچند زمان نشان داده که قدرت مدیرعامل ایران خودرو به برخی از افراد پرقدرت امنیتی در ایران خودرو تاکنون نرسیده است. زمان مشخص خواهد کرد که آیا مدیرعامل جدید ایران خودرو مسلط بر ساختار سیاسی دولتی خواهد شد و یا مجذوب آن.

 

منبع/سایت خط بازار

 

 

کارگر آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین